Louis Vuitton is What I Put on
- Miles Mentis
- Nov 12, 2019
- 4 min read
Updated: Oct 11, 2020
Louis Vuitton is an experience from the moment you put it on. Once that monogram print is place upon your body, you may appreciate the history behind it a lot more. Louis Vuitton Monogram print pictured above is the one most recognizable designs in the world.
Louis Vuitton: A company founded in 1854 by Louis Vuitton first kicked off in Paris with its trunk-making, and since then, the French fashion connoisseur has diversified into varied ranges of luxury goods – trunks, leather goods, ready-to-wears like shoes, watches and watch cases, jewelry, accessories, sunglasses, books, a writing collection and even garbage bags. Yes, garbage bags.
How Should You Be Wearing LV???
Monogram print is gorgeous. As is Damier. Find your balance and do not clash unless the outfit calls for it. I find that a nice outfit crafted with LV accessories - such as a cross-body and bracelet, or backpack in shoes - will prove most fashionable. Also, A classic belt from Louis Vuitton will not be going out of style anytime soon. Sorry Gucci Belts.
Mark Jacobs speaks on the Louis Vuitton Woman.
"The Louis Vuitton woman is more about a quality - a quality within some women that needs to come forward, to be noticed and recognized." - 2013
Louis Vuitton Facts
Louis Vuitton was hired as a personal box-maker and packer for Napoleon’s (Emperor of the French in 1852) wife.
Louis Vuitton opened his first store in 1854, he began making handbags after the 1892 world’s fair.
All genuine Vuitton handbags are handmade. It generally takes about a 1 week to create 1 handbag.
LV bags are waterproof and fireproof. Canvas is used for waterproofing and PVC is accustomed to fireproof the bags. This is one of the reasons why LV bags are so expensive.
Louis Vuitton bags are half the price in France as they are in China, so lots of Chinese shoppers buy them while on vacation in France.
Louis Vuitton had the revenue US$9.4 billion with the valuation reached US$28.4 billion in 2013.
The number of stores of the company reaches 460 stores in the world. They can be found in fifty countries in the world.
Counterfeiting is avoided by Louis Vuitton by having the signature monogram canvas.
In European Union, 18 percent of counterfeit accessories were seized in 2004.
The parent company of Louis Vuitton is LVMH, which controls the product distributions. If you are interested to get the products in the department stores, you may visit Saks Fifth Avenue and Neiman Marcus.
Louis Vuitton products are available in the authentic Louis Vuitton boutiques, which can be found inside the luxury shopping districts and department stores.
/
/ Italian
/
Louis Vuitton è un'esperienza dal momento in cui lo indossi. Una volta che la stampa del monogramma è posizionata sul tuo corpo, potresti apprezzare molto di più la storia dietro di essa. La stampa del monogramma Louis Vuitton nella foto sopra è uno dei modelli più riconoscibili al mondo.
Louis Vuitton: un'azienda fondata nel 1854 da Louis Vuitton iniziò a Parigi con la sua produzione di bauli e da allora, l'intenditore di moda francese si è diversificato in una vasta gamma di articoli di lusso: bauli, pelletteria, prêt-à-porter come scarpe, orologi e casse per orologi, gioielli, accessori, occhiali da sole, libri, una collezione di scritti e persino sacchetti della spazzatura. Sì, sacchi della spazzatura.
Come dovresti indossare LV ???
La stampa del monogramma è stupenda. Come Damier. Trova il tuo equilibrio e non scontrarti a meno che l'abito non lo richieda. Trovo che un bel vestito realizzato con accessori LV - come una tracolla e un braccialetto, o uno zaino con le scarpe - si rivelerà molto alla moda. Inoltre, una cintura classica di Louis Vuitton non passerà di moda presto. Mi dispiace cinture Gucci.
Mark Jacobs parla della Louis Vuitton Woman.
"La donna Louis Vuitton è più una qualità - una qualità all'interno di alcune donne che deve farsi avanti, essere notata e riconosciuta". - 2013
Fatti di Louis Vuitton
Louis Vuitton fu assunto come scatolificio personale e imballatore per la moglie di Napoleone (imperatore dei francesi nel 1852).
Louis Vuitton aprì il suo primo negozio nel 1854, iniziò a fare borse dopo la fiera mondiale del 1892.
Tutte le autentiche borse Vuitton sono fatte a mano. Generalmente ci vuole circa 1 settimana per creare 1 borsa.
Le borse LV sono impermeabili e ignifughe. La tela viene utilizzata per l'impermeabilizzazione e il PVC è abituato a rendere ignifughe le borse. Questo è uno dei motivi per cui le borse LV sono così costose.
Le borse Louis Vuitton costano la metà in Francia rispetto alla Cina, quindi molti acquirenti cinesi le acquistano mentre sono in vacanza in Francia.
Louis Vuitton ha avuto un fatturato di 9,4 miliardi di dollari con la valutazione che ha raggiunto i 28,4 miliardi di dollari nel 2013.
Il numero di negozi dell'azienda raggiunge i 460 negozi nel mondo. Possono essere trovati in cinquanta paesi nel mondo.
La contraffazione è evitata da Louis Vuitton avendo la tela monogramma firma.
Nell'Unione Europea, il 18% degli accessori contraffatti è stato sequestrato nel 2004.
La società madre di Louis Vuitton è LVMH, che controlla le distribuzioni dei prodotti. Se sei interessato a ottenere i prodotti nei grandi magazzini, puoi visitare Saks Fifth Avenue e Neiman Marcus.
I prodotti Louis Vuitton sono disponibili nelle autentiche boutique Louis Vuitton, che si trovano all'interno dei quartieri dello shopping di lusso e dei grandi magazzini.
Comments